понеділок, 6 червня 2016 р.

НП "Блокнот". 3 етап. Зшитий блок

Привіт усім!

Отже, мій перший самостійно зшитий блок формату А5. Тезисно:


1. Для скріплення зошитів у блок обрала класичний спосіб брошурування книжкового блоку, показаний Наташею Амельченко. Зошити я робила з 5 аркушів А4, в деякі додала аркуші-розділителі з крафт-паперу. Вийшов в мене блок з 10 зошитів на 108 сторінок плюс 2 форзаци. Шкодую, що не прошила форзаци, як окремі зошити, і не вплела в них каптал.
Дірки я вирішила пропиляти ножем - ха-ха! - щоб були невеличкі. Але все одно довелося проколювати голкою (бо шило я купила тільки зараз), і проколювала я складені зошити (бо не дивилася відео Олени FeniksPersovaja). В результаті в мене для одного отвору - по кілька дірок поруч, не стала я це неподобство фотографувати :) І взагалі, охайніше - проколювати зошити зсередини назовні, як робила Юля Фролова. Нитку я брала досить тонку, але армовану, просто склала вдвоє.

2. Каптал сплела за Юліним МК. Дуже все зрозуміло показано. Одне тільки, я не зрозуміла, скільки ниточкок з пасми муліне Юля бере, і взяла спочатку 3:
а на іншій стороні 4 ниточки:
Чотири нитки мені видалися занадто товстими і все одно залишали проміжки. На стороні з трьома ниточками я доплела вузлики. Вийшло вже краще:

3. Склеїла я блок (без форзаців) будівельним ПВА, сох він ніч, усе гарно склеїлось, без проміжків, окрім країв з капталами.
Зсередини в блокноті видно нитки муліне, які знаходяться на корінці.
Блок я не обрізала і не шліфувала. Обрізала тільки крафт-папір, бо він виявився довшим за звичайні аркуші. Різала під лінійку канцелярським ножем в готовому блоці, при цьому пошкодила кілька аркушів. Поки що мені таке не подобається :)

4. Форзаци я клеїла на першу й останню сторінки на смугу в 7 мм, для якої робила 2 біги.
І потім вже весь блок проклеїла додатково марлею.
Закладку-ляссе я зробила зі шнура з підвіскою (з МК Олесі Барінової), а потім прочитала (у стандартах по видавничій справі), що вона клеїться під капталом до корінця книжкового блоку. (NB для себе: Матеріалом для закладок служить шовкова тасьма, шовкова чи віскозна стрічка. Колір ляссе найчастіше червоний чи білий. Довжина має перевищувати довжину книжкового блока на 30-50 мм, а ширина дорівнювати 3-8 мм) - ну, це для масового виробництва, а у нас - індивідуальне)))




ВИСНОВКИ
1. При ручному зшиванні блоку форзаци краще прошивати разом з іншими зошитами.
2. Для плетення красивого капталу треба "набити руку", або користуватись готовим капталом чи мереживом.
3.  (Цей факт усвідомлений тільки під час написання цього опусу, після прочитання МК Олесі про обкладинку блокнота). Для мене стало відкриттям, що корінець блоку не приклеюється до корінця (відставу) палітурки (а я їх приклеїла в своїх перших блокнотах! і не розуміла, чому вони так важко відкриваються). Отже, мій блок буде триматися тільки на приклеєних 7мм смужках форзаців. При дуже необережному поводженні з блокнотом може вирватися :(
Тож, буду робити п.1 при ручному зшиванні і клеїти повністю форзаци до першої та останньої сторінки  при машинному зшиванні, як показала Олеся.
UPD: Подумала, що усе-таки марля досить надійно буде тримати блок з форзацами у палітурці.
Blog Widget by LinkWithin

4 коментарі:

  1. Зі всіх прочитаних слів зрозуміла тільки слово "муліне" ))) Але виглядає все круто!

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже цікава інформація!!! Каптал гарний вийшов!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Інно! Ох, цей каптал! Зате тепер знаю, в якому напрямі просуватися :)

      Видалити

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...